Studenckie Koło Naukowe PROGRES
Wydział Humanistyczny
Podstawowe informacje
Studenckie Koło Naukowe PROGRES działa przy Wydziale Humanistycznym i skupia studentów z różnych specjalności pedagogiki. Swoją działalność rozpoczęło w roku akademickim 2010/2011 pod nazwą Studenckie Koło Naukowe Pedagogów i Terapeutów a od roku akademickiego 2016/2017 funkcjonuje jako Studenckie Koło Naukowe PROGRES.
Zadania
Zadania Studenckie Koło Naukowe PROGRES koncentrują się wokół zagadnień dotyczących alternatywnych i wspomagających metod, technik i form, a także nowoczesnych narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą w normie, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnościami i zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. Studenckie Koło Naukowe PROGRES stawia sobie za cel rozwijanie zainteresowań naukowych studentów oraz pogłębianie i upowszechnianie wiedzy z zakresu pedagogiki, szczególnie dbając o wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce, przy zastosowaniu aktywnych form pracy, pogłębianiu kompetencji społecznych odbiorców, wprowadzaniu metod twórczego rozwiązywania problemów oraz zastosowaniu wiedzy z zakresu IT w programach i aplikacjach. Koło Naukowe PROGRES zrzesza Studentów przekonanych o konieczności podejmowania działań samorozwojowych, gotowych do autorefleksji nad własnym rozwojem osobistym i zawodowym, którzy chcą rozwijać swoją wewnętrzną wrażliwość organizując akcje wolontariackie, konferencje, sympozja, webinary, działania artystyczne i społeczne upowszechniające wzory dobrej praktyki pedagogicznej. Podejmując różnorodne działania Studenci rozwijają umiejętność pracy zespołowej i komunikacji interpersonalnej, a także zdolność do współpracy i współdziałania poprzez nawiązywanie kontaktów z różnymi instytucjami ze środowiska lokalnego oraz z różnymi podmiotami, fundacjami, stowarzyszeniami umiejscowionymi w wirtualnej przestrzeni.
Rok akademicki 2024/2025
dr Joanna Inglot-Kulas