Kierownik Zakładu – prof. ucz. dr hab. Jan Izdebski jan.izdebski@pansjar edu.pl
- dr Beata Petrecka beata.petrecka@pansjar edu.pl
- dr Sylwia Dyrda-Maciałek sylwia.dyrda-macialek@pansjar edu.pl
- dr Sylwia Solarska sylwia.solarska@pansjar edu.pl
- dr Krzysztof Czubocha krzysztof.czubocha@pansjar edu.pl
- dr Tomasz Kotliński tomasz.kotlinski@pansjar edu.pl
- dr Paweł Bała pawel.bala@pansjar edu.pl
- mgr Barbara Stukan-Pytlowany barbara.stukan-pytlowany@pansjar edu.pl
Do pobrania:
Kierunek administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym jest przypisany do dziedziny nauk społecznych i następujących dyscyplin: nauki o polityce i administracji, nauki prawne, nauki o zarządzaniu i jakości. Studia te zgodne są z misją Uczelni czyli nowoczesnym kształceniem młodzieży na wysokim poziomie dla potrzeb społeczno-gospodarczych środowiska lokalnego, regionu i kraju. Kierunek administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym stwarza szansę na ustawiczne podnoszenie i pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji zdobytych podczas studiów pierwszego stopnia. Na kierunku zapewniane są studentom przyjazne warunki studiowania, wprowadzając nowoczesne programy studiów i metody dydaktyczne dostosowane do potrzeb współczesnego rynku pracy
Podstawowym celem kształcenia studentów na kierunku administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym jest przygotowanie kompetentnych urzędników, znających zasady organizacji, funkcjonowania administracji publicznej oraz świadomych pełnionej roli zawodowej i społecznej. Program studiów oparty jest na założeniu, że studia o profilu praktycznym powinny łączyć teorię z praktyką, stąd w programie studiów znalazły się także praktyki zawodowe, podczas których student pogłębia swoje umiejętności.
Absolwent kierunku administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym będzie posiadał gruntowną wiedzę z zakresu prawa administracyjnego oraz przygotowanie do pracy na każdym szczeblu administracji publicznej. Będzie gotowy podjąć pracę na różnych stanowiskach i w różnych jednostkach organizacyjnych w administracji centralnej i terenowej, a także w organach partii politycznych, organizacjach pozarządowych, administracji wymiaru sprawiedliwości, instytucjach kulturalnych, oświatowych, ochrony zdrowia oraz w administracji firm prywatnych i przedsiębiorstw. Zdobyte podczas studiów umiejętności praktyczne przygotowują studentów do profesjonalnej realizacji zadań w przyszłej pracy zawodowej, w tym urzędniczej i biurowej zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Absolwent posiada ponadto umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów zawodowych zachowując zasady etyczne i prawne, umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy oraz organizowania i kierowania zespołami.
Cele kształcenia
Głównym celem kształcenia na studiach administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym jest przyswojenie przez studenta kompleksowej i pogłębionej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych z dyscyplin, do których został przyporządkowany kierunek studiów, czyli: z zakresu nauk o polityce i administracji, nauk prawnych, nauk
o zarządzaniu i jakości, pozwalających na podjęcie pracy w charakterze administratywisty.
Opracowany i zmodyfikowany (zgodnie z zaleceniami interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych) program studiów pozwala na zrealizowanie zakładanych efektów uczenia się, co jest niezbędne do realizacji głównego celu studiów i przygotowania wykwalifikowanych pracowników, posiadających wiedzę i umiejętności zawodowe konieczne do realizacji zadań w administracji publicznej oraz do pracy w charakterze pracownika administracji w różnego rodzaju podmiotach sektora publicznego i instytucjach niepublicznych.
Celem kształcenia jest również przygotowanie absolwentów kierunku studiów administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym do kontynuowania nauki na studiach trzeciego stopnia.
Zajęcia specjalistyczne w programie studiów administracja drugiego stopnia o profilu praktycznym: |
|
1) Tworzenie aktów legislacji wewnętrznej w administracji |
|
2) Administracyjnoprawny status osób fizycznych / Osobowe prawo administracyjne |
|
3) Stanowienie aktów prawa miejscowego |
|
4) Prawo bankowe / Prawo ubezpieczeń społecznych |
|
5) Konstytucyjne i pozakonstytucyjne aspekty tworzenia prawa / Teoretyczne aspekty tworzenia prawa |
|
6) System kontroli administracji publicznej / Kontrola finansowa i skarbowa w administracji publicznej |
|
7) Zarządzanie strategiczne w administracji publicznej / Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji |
|
8) Pracownicy samorządowi / Organizacja polskiej służby cywilnej |
|
9) Etyka urzędnicza w administracji / Kodeksy zawodowe służb publicznych |
|
10) Dostęp do informacji publicznej w administracji / Instytucjonalne środki ochrony praworządności |
|
11) Gospodarowanie mieniem komunalnym / Prawo gospodarki komunalnej |
|
12) Zarządzanie projektami / Marketing gmin i regionów |
Uczelniany Koordynator ds. praktyk zawodowych
dr inż. Piotr Maziarz
Kierunkowy opiekun praktyk zawodowych w roku akademickim 2024/2025
I rok, II rok - praktyka zawodowa w zakładzie pracy - dr Tomasz. J. Kotliński, tomasz.kotlinski@pansjar.edu.pl
Program praktyk studenckich
- Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawodowych w cyklu kształcenia 2023/2024
- Szczegółowe zasady odbywania praktyk zawodowych w cyklu kształcenia 2024/2025
Wymiar i terminy odbywania praktyki zawodowej
Praktyka zawodowa realizowana jest w terminach i w wymiarze zapisanych w harmonogramie realizacji programu studiów.
Do pobrania:
Skład Rady Pracodawców powołanej dla kierunku Administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym
w roku akademickim 2024/2025:
- Tadeusz Chrzan – Poseł na Sejm RP
- Burmistrz Miasta Przeworsk
- Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu
- Joanna Pawlak – Mecenas Kancelarii Adwokackiej
- Jakub Kotliński – Mecenas Kancelarii Adwokackiej
- Daniel Salabura – Daniel Salabura Projekt
- Piotr Labiszak – Dyrektor Obszaru Bankowości Detalicznej Bank Pekao S.A.
- Joanna Starzecka – Kaltenberg - Centrum Rozwoju i Psychoterapii
- Piotr Krupa - Krupp
- Koordynator do spraw współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym dla kierunku Administracja studia drugiego stopnia o profilu praktycznym
- dr Małgorzata Grzesik- Kulesza
Do pobrania: