Edycja kursu: 1
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia:
Wydział Humanistyczny
Koordynator szkolenia:
mgr Karolina Słysz
Czas trwania szkolenia:
06.06.2025r.
Liczba godzin dydaktycznych (45 min)
6
Wysokość opłat za szkolenie
300 zł
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel kursu/szkolenia:
zwiększenie świadomości nauczycieli na temat problemów psychicznych młodzieży, takich jak depresja, myśli samobójcze i samouszkodzenia, oraz ich wpływu na zachowanie i funkcjonowanie uczniów, wzmocnienie roli nauczyciela jako pierwszej linii wsparcia w szkole
Zakres tematyczny:
Wprowadzenie w tematykę problemów emocjonalnych u młodzieży
Rozpoznawanie objawów depresji, myśli samobójczych i samouszkodzeń u uczniów
Reakcje nauczycieli w sytuacjach kryzysowych – w jaki sposób wspierać nastolatka w szkole
Procedury postępowania w przypadku zagrożenia życia
Współpraca z rodzicami, opiekunami i instytucjami pomocowymi
Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wsparcia w szkole
Znaczenie dbałości o własny dobrostan psychiczny nauczycieli
Adresaci:
Nauczyciele
Efekty po ukończeniu szkolenia:
w zakresie wiedzy: nauczyciel zna i rozumie objawy problemów zdrowia psychicznego u uczniów oraz ma świadomość ich wpływ na funkcjonowanie edukacyjne i społeczne
w zakresie umiejętności potrafi prowadzić wspierającą rozmowę z uczniem w kryzysie oraz skutecznie współpracować z rodzicami i instytucjami pomocowymi
w zakresie kompetencji społecznych jest gotów dbania o własny dobrostan psychiczny, tworzenia bezpiecznej atmosfery w szkole, działania na rzecz profilaktyki zdrowia psychicznego
Przewidywana liczba uczestników:
20
Warunki rekrutacji:
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie wyższego wykształcenia, wypełnienie i przesłanie formularza rekrutacyjnego. Dokonanie opłaty rekrutacyjnej w ustalonym terminie.
PROGRAM KURSU LUB SZKOLENIA
Treści programowe | Liczba godzin |
Wprowadzenie w tematykę problemów emocjonalnych u młodzieży | 1h |
Rozpoznawanie objawów depresji, myśli samobójczych i samouszkodzeń u uczniów | 1h |
Reakcje nauczycieli w sytuacjach kryzysowych – w jaki sposób wspierać nastolatka w szkole | 2h |
Procedury postępowania w przypadku zagrożenia życia | 1/2h |
Współpraca z rodzicami, opiekunami i instytucjami pomocowymi | 1/2h |
Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wsparcia w szkole | 1/2h |
Znaczenie dbałości o własny dobrostan psychiczny nauczycieli | 1/2h |
RAZEM | 6h dydaktycznych |