Edycja kursu: 1
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia:
Wydział Humanistyczny
Koordynator szkolenia:
dr Magdalena Leżucha
Czas trwania szkolenia:
dwudniowe
termin I: od dnia 19.05.2025r. do dnia 20.05.2025r.
Liczba godzin dydaktycznych (45 min)
16
Wysokość opłat za szkolenie
580 zł za osobę
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel kursu/szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do prowadzenia zajęć Treningu Zastępowania Agresji. Na szkoleniu będzie można poznać metody pracy z grupą dzieci, młodzieży lub dorosłych, którzy mają trudności w radzeniu sobie ze złością. Program szkolenia skupia się na poszerzeniu wiedzy i podniesieniu umiejętności w zakresie radzenia sobie z emocjami trudnymi, agresją, wnioskowania moralnego oraz poznanie znaczenia empatii i współczucia w treningu zastępowania agresji i pracy z podopiecznymi.
Zakres tematyczny:
Trening umiejętności społecznych, trening zastępowania agresji, trening wnioskowania moralnego, empatia
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z osobami wymagającymi wsparcia w zakresie budowania kompetencji społecznych i radzenia sobie ze złością.
Efekty po ukończeniu szkolenia:
W zakresie wiedzy:
W1: zna i rozumie kompetencje społeczne, które są̨ nieagresywne i wzmacniające relacje interpersonalne oraz rozwijające postawy i zachowania dojrzałe moralnie.
W zakresie umiejętności:
U1: potrafi kontrolować własną impulsywność, wzmacniać prospołecznych zachowania, wzmacniać empatię, wzmacniać relacji rodzinnych,
W zakresie kompetencji społecznych:
K1: jest gotów do nieagresywnego rozwiazywania problemów i przekazywania wzmacniających, nieoceniających informacji zwrotnych.
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 10, maksymalnie 15
Warunki rekrutacji:
uczestnik powinien posiadać wykształcenie wyższe, wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz dokonać opłaty za szkolenie w wymaganym terminie.
PROGRAM KURSU LUB SZKOLENIA
Treści programowe | Liczba godzin |
I. TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
a. Podstawowe wprowadzenie do treningu umiejętności społecznych b. Ćwiczenie odgrywania ról c. Trening modelowania część I i II. d. Adaptacja TUS do pracy pedagogicznej, wykorzystanie ćwiczeń |
4 |
II. TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI
a. Wprowadzenie do Treningu kontroli złości b. Ćwiczenia – identyfikowanie wyzwalaczy – świat zewnętrzny i wewnętrzny c. Identyfikowanie sygnałów – kontakt z ciałem, wrażenia, Felt sense d. Używanie monitów i reduktorów e. System nagród, wzmacnianie samooceny |
4 |
III. TRENING WNIOSKOWANIA MORALNEGO
a. Wprowadzenie do Treningu wnioskowania moralnego b. Wspólne podejmowanie moralnie zgodnych decyzji – ćwiczenia |
4 |
IV. EMPATIA
a. Znaczenie empatii i współczucia w treningu zastępowania agresji i pracy z podopiecznymi |
3 |
V. Podsumowanie i zakończenie
a. Podsumowanie materiału b. Dyskusja oraz odpowiedzi na wszelkie pytania. c. Zakończenie szkolenia |
1 |
RAZEM | 16 |