Gra symulacyjna „Własny biznes”
W ramach projektu Uczelnia 2.0 studenci mają możliwość dołączenia do jednego z trzech modułów gry symulacyjnej „Własny biznes”: salon kosmetyczny, serwis IT lub biuro podróży.
I. Salon kosmetyczny
dedykowana dla wszystkich kierunków realizowanych w PWSTE
Cele prowadzenia symulacji Salon kosmetyczny
- nabycie wiedzy z zakresu istoty i instrumentów zarządzania działalnością gospodarczą z uwzględnieniem usług charakterystycznych dla salonu kosmetycznego
- nabycie wiedzy i umiejętności obsługi procesów budowania i zarządzania działalnością gospodarczą
- nabycie umiejętności analitycznych w obsłudze i zarządzaniu działalnością gospodarczą
Problemy do rozwiązania w symulacji Salon Kosmetyczny:
- ustalenie nazwy firmy i zaprojektowanie logo
- ustalenie misji firmy
- ustalenie kompetencji zarządczych
- złożenie oferty na rynek w każdej rundzie (określenie podaży-popytu wg. wskaźnika sezonowości oraz charakteru rynku na rynek każdej oferty, określenie ilości oraz jakości zasobów, określenie ilości narzędzi, określenie potrzeb kadrowych)
- zaplanowanie i zrealizowanie inwestycji stanowiskowych, sprzętowych oraz wyposażenia w każdej rundzie
- zaplanowanie i zrealizowanie udogodnień stanowiskowych w każdej rundzie
- zakup zasobów i materiałów od dostawców na zabezpieczenie oferty w każdej rundzie
- zakup szkoleń dla pracowników wraz z analizą stanu i jakości (rodzaju) zatrudnienia w każdej rundzie
- analiza sprzedaży po każdej rundzie
- analiza zapisów w książce przychodów i rozchodów po każdej rundzie
- analiza oferty i umowy bankowej po każdej rundzie
- analiza umowy z biurem rachunkowym po wybranych rundach
- analiza amortyzacji zasobów oraz sprzętów po wybranych rundach
II. Serwis IT
dedykowana dla wszystkich kierunków realizowanych w PWSTE
Cele prowadzenia symulacji Serwis IT
- nabycie wiedzy z zakresu istoty i instrumentów zarządzania działalnością gospodarczą z uwzględnieniem usług charakterystycznych dla serwisu IT
- nabycie wiedzy i umiejętności obsługi procesów budowania i zarządzania działalnością gospodarczą
- nabycie umiejętności analitycznych w obsłudze i zarządzaniu działalnością gospodarczą
Problemy do rozwiązania w symulacji Serwis IT:
- ustalenie nazwy firmy i zaprojektowanie logo
- ustalenie misji firmy
- ustalenie kompetencji zarządczych
- złożenie oferty na rynek w każdej rundzie (określenie podaży-popytu wg. wskaźnika sezonowości oraz charakteru rynku na rynek każdej oferty, określenie ilości oraz jakości zasobów, określenie ilości narzędzi, określenie potrzeb kadrowych)
- zaplanowanie i zrealizowanie inwestycji stanowiskowych, sprzętowych oraz wyposażenia w każdej rundzie
- zaplanowanie i zrealizowanie udogodnień stanowiskowych w każdej rundzie
- zakup zasobów i materiałów od dostawców na zabezpieczenie oferty w każdej rundzie
- zakup szkoleń dla pracowników wraz z analizą stanu i jakości (rodzaju) zatrudnienia w każdej rundzie
- analiza sprzedaży po każdej rundzie
- analiza zapisów w książce przychodów i rozchodów po każdej rundzie
- analiza oferty i umowy bankowej po każdej rundzie
- analiza umowy z biurem rachunkowym po wybranych rundach
- analiza amortyzacji zasobów oraz sprzętów po wybranych rundach
III. Biuro podróży
dedykowana dla wszystkich kierunków realizowanych w PWSTE
Cele prowadzenia symulacji Biuro podróży
- nabycie wiedzy z zakresu istoty i instrumentów zarządzania działalnością gospodarczą z uwzględnieniem usług charakterystycznych dla biura podróży
- nabycie wiedzy i umiejętności obsługi procesów budowania i zarządzania działalnością gospodarczą
- nabycie umiejętności analitycznych w obsłudze i zarządzaniu działalnością gospodarczą
Problemy do rozwiązania w symulacji Biuro podróży:
- ustalenie nazwy firmy i zaprojektowanie logo
- ustalenie misji firmy
- ustalenie kompetencji zarządczych
- złożenie oferty na rynek w każdej rundzie (określenie podaży-popytu wg. wskaźnika sezonowości oraz charakteru rynku na rynek każdej oferty, określenie ilości oraz jakości zasobów, określenie ilości narzędzi, określenie potrzeb kadrowych)
- zaplanowanie i zrealizowanie inwestycji stanowiskowych, sprzętowych oraz wyposażenia w każdej rundzie
- zaplanowanie i zrealizowanie udogodnień stanowiskowych w każdej rundzie
- zakup zasobów i materiałów od dostawców na zabezpieczenie oferty w każdej rundzie
- zakup szkoleń dla pracowników wraz z analizą stanu i jakości (rodzaju) zatrudnienia w każdej rundzie
- analiza sprzedaży po każdej rundzie
- analiza zapisów w książce przychodów i rozchodów po każdej rundzie
- analiza oferty i umowy bankowej po każdej rundzie
- analiza umowy z biurem rachunkowym po wybranych rundach
- analiza amortyzacji zasobów oraz sprzętów po wybranych rundach
Studenci mogą zapisać się na jedną z trzech propozycji.
Do pobrania:
- Regulamin rekrutacji uczestnictwa
- Zał. 1. Deklaracja uczestnictwa w projekcie
- Zał. 2a. Formularz zgłoszeniowy
- Zał. 2b. Deklaracja udziału we wsparciu dla studentów
- Zał. 3. Oświadczenie uczestnika projektu
- Zał. 4. Umowa uczestnictwa w projekcie
- PRE-TEST