Podpisanie umowy na realizację projektu w ramach programu „Doskonała Nauka”
Informujemy, że w dniu 12.01.2023 r. Ministerstwo Edukacji i Nauki podpisało z PWSTE w Jarosławiu umowę na dofinansowanie projektu w ramach Programu „Doskonała Nauka”:
Konferencja naukowa „Integracja i edukacja dzieci uchodźców wojennych z Ukrainy”
Kwota otrzymanego dofinansowania: 33 840,00 zł.
Numer projektu: DNK/SP/550328/2022
Okres realizacji projektu: 01.11.2022r.- 31.05.2023r.
Projekt został przygotowany przez Dział Pozyskiwania Funduszy.
W ramach modułu „Wsparcie konferencji naukowych” – zrealizowany zostanie projekt polegających na zorganizowaniu konferencji naukowej pt. Integracja i edukacja dzieci uchodźców wojennych z Ukrainy – psychopedagogiczne, językowe i prawne aspekty w ramach cyklu konferencji „Podkarpackie seminarium naukowe : Edukacja w czasach kryzysów”, która ma istotne znaczenie dla organizacji procesu integracji i edukacji dzieci uchodźców wojennych. Udział w Konferencji jest okazją do wymiany doświadczeń, poglądów oraz pogłębienia wiedzy i nawiązania współpracy naukowej i zawodowej. Konferencja będzie miała charakter interdyscyplinarny, skierowana jest do pedagogów, filologów, psychologów oraz absolwentów tych kierunków. Do dyskusji zostaną również zaproszeni przedstawiciele innych środowisk naukowych. Tytuł konferencji określa nie tylko zakres merytoryczny konferencji, a także określa jej misję, zaspokojenie potrzeb naukowych środowisk zawodowych.
Konferencja będzie skierowana przede wszystkim do pedagogów, psychologów, filologów, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studentów i absolwentów tych kierunków, a także rodziców. Bezpośrednie spotkanie naukowców to okazja do nawiązania bilateralnej współpracy naukowej i przybliżenie tego tematu szerokiemu gronu odbiorców.
Problematyka konferencji jest aktualna, istotna społecznie, wymaga interdyscyplinarnej refleksji ( m.in. pedagogicznej., filologicznej, psychologicznej, socjologicznej) w celu wypracowania w ramach szerokiej konsultacji teoretyków-naukowców i praktyków- nauczycieli konkretnych założeń i wskazówek dla bieżącej praktyki oświatowej. Polska będąca krajem bezpośrednio zmagającym się z kryzysem humanitarnym dotykającym milionów uchodźców z zza wschodniej granicy podejmuje szeroko zakrojone działania by na miarę swoich środków i możliwości zmierzające do ograniczenia jego skutków.
Cele projektu :
- Pogłębiona refleksja interdyscyplinarna nad teoretycznymi ,naukowymi podstawami organizacji procesu integracji i edukacji dzieci uchodźców wojennych.
- Wypracowanie założeń i praktycznych wskazówek do modelu integrowania społecznego i edukacji dzieci uchodźców wojennych
Lista zakwalifikowanych do finansowania wniosków znajduje się TUTAJ.