Pierwsze zajęcia w ramach Uniwersytetu Dzieci
W dniu 26.09.2020 b.r. odbyło się pierwsze po wakacjach spotkanie w ramach Uniwersytetu Dzieci „Przez ciernie do gwiazd” realizowanego w ramach projektu POWR.03.01.00-IP.08-00-T091/18. Zajęcia odbyły się w dwóch aulach i sali wykładowej. Dzieci z trzech grup wiekowych uczestniczyły w następujących zajęciach:
- grupa 7-8 –zadanie 4 Platforma międzypokoleniowa z zajęciami integracyjnymi z zakresu tematycznego „Bądź bohaterem we własnym domu”
Zajęcia poprowadziła dr inż. Katarzyna Kucab-Bąk
W trakcie zajęć dzieci i rodzicie bohatersko pracowali nad zachowaniem, komunikacją, grą. Dzieci dokonywały próby analizy własnych zachowań bohaterskich oraz zastanawiały się jak być bohaterem na 100%. Rodzicie analizowali zmianę zachowań i komunikacji z dziećmi w koncepcji propozycji scenek sytuacyjnych na podstawie wielu publikacji Adele Faber oraz Elaine Mazlish. Podsumowaniem było wypracowanie wspólnych zachowań i komunikatów opartych na:- uważnym słuchaniu,
- akceptacji i nazywaniu uczuć,
- opisywaniu problemu,
- stosowaniu krótkich komunikatów,
- wypracowywaniu narzędzi komunikacji (karteczki),
- konsekwencje zamiast kar,
- pochwałach i dobrych wspomnień.
- grupa 9-11 –zadanie 4 Platforma międzypokoleniowa z zajęciami integracyjnymi z zakresu tematycznego „Sztuka a prawda analiza przez pryzmat wybranych dzieł malarstwa nowożytnego i nowoczesnego „. Zajęcia poprowadziła mgr Teresa Ulma.
W trakcie zajęć dzieci i rodzicie pilnie pracowali nad stworzeniem z materiałów zakupionych na potrzeby zajęć – mozaikę dla rodziny. Sposób interpretacji był dowolny: różna kolorystyka, kształty, wielkości elementów do wycinania. Następnie dzieci zaprezentowały pozostałym swoje dzieła. - grupa 12-15 Zadanie 3- Mistrz – uczeń z zakresu tematycznego Praktyka zarządzania projektami. Zajęcia poprowadził dr Andrzej Olak i dr Dariusz Kłak. Zajęcia były kontynuacją zajęć rozpoczętych w lutym. A dotyczyły w szczególności: Omówienia podstawowych zasad dotyczących projektów i praktycznego ich wykorzystania. Przedstawiono również koncepcję realizacji potrzeb w połączeniu z poszukiwaniem obszarów mało wykorzystanych. Przedstawiono cykle życia projektu i uwarunkowania podczas realizacji projektów. Przedstawiono definicję procesu i jej znaczenie w realizacji projektów. Omówiono metody realizacji celów projektu. Przedstawiono metodę SMART jako jedną z wiodących. Omówiono znaczenie komunikacji w realizacji projektów. Pracy zespołowej i jej uwarunkowania. Przykłady oraz praktyczne zastosowanie.
Dzieci otrzymały plecaki i poczęstunek.