„English Day” w II Liceum Ogólnokształcącym w Przemyślu
Podczas gdy większość studentów PWSTE w Jarosławiu uczestniczyła w regularnych zajęciach, grupa studentów filologii angielskiej, należących do SKN Polish your English, wzięła udział w bardzo ciekawym wydarzeniu w II Liceum Ogólnokształcącym im. prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu. Dzień Języka Angielskiego, bo o nim mowa, to coroczne wydarzenie obejmujące wiele atrakcji językowych, w tym konkurs Master of Grammar, quiz językowo-kulturowy, lekcje w języku angielskim przygotowane przez nauczycieli II LO z Przemyśla. Można też było „pokrzepić ciało i duszę” kosztując specjałów przygotowanych przez uczniów oraz posłuchać muzyki w wykonaniu młodzieży.
W tym roku, na zaproszenie Dyrekcji i nauczycieli jęz. angielskiego II LO, w wydarzeniu wzięli udział studenci i wykładowcy PWSTE w Jarosławiu. Pani dr Anna Ciechanowska przygotowała wykład o intrygująco brzmiącym tytule: „So much to learn, so little time… On what peanuts, chocolate, music and fonts have in common.” Celem wykładu – przeprowadzonego w języku angielskim – było pokazanie uczniom, w jaki sposób zwiększyć efektywność uczenia się stosując się do kilku prostych zasad, oraz wykorzystując tzw. learning hacks. Wykładowi towarzyszyła krótka ankieta oraz ćwiczenia, w wykonaniu których uczniom pomagał student III roku – Mateusz Sawa. Z kolei dr Robert Oliwa z grupą studentów II roku filologii angielskiej przygotowali warsztaty pod tytułem „Don’t listen to statistics! The most important UK’s export product.”
Każdy z zaangażowanych w warsztaty studentów miał okazję opowiedzieć o czymś innym. Marcin Lech eksplorował jęz. angielski z perspektywy historycznej, Paulina Kochanowicz omawiała jego prostotę w komunikacji, Magda Domszy pokazywała z kolei, jak elastyczne to narzędzie. Następnie Patrycja Kiełt starała się pokazać zgromadzonym, jakim nieustanym zmianom ulega jęz. angielski. Na koniec Ania Bowl przedstawiła jęz. angielski w perspektywie „kuli śnieżnej” i podsumowała całe warsztaty interaktywnym quizem. Przygotowanie warsztatów wymagało zaangażowania, współpracy i czasu, lecz cały trud wynagrodzony został zainteresowaniem zgromadzonych uczniów, wysokim wynikiem uzyskanym w quizie, jak i gromkimi brawami na koniec.
Jak sami studenci podkreślają, nie wiemy dokąd zmierza nasza droga, ale cenimy każde zdobyte doświadczenie, które kształtuje i rozwija w nas najwyższe kompetencje językowe i przygotowanie do pracy zawodowej. Dla studentów PWSTE to prawdziwy poligon, gdzie można sprawdzić przeróżne metody i formy pracy na lekcji języka angielskiego, natomiast dla uczniów to nauka połączona z atmosferą tego wyjątkowego dnia. Wszyscy byli zadowoleni i uśmiechnięci. A wspomnieć należy, że to już kolejny owoc współpracy studentów filologii angielskiej PWSTE i podkarpackich szkół. Oby tak dalej!