Kolejne spotkanie Rady Biznesu
W spotkaniu uczestniczyli Prorektor ds. Studenckich, doc. dr Krzysztof Rejman oraz Kanclerz, mgr Robert Wiśniewski, a także dr inż. Ryszard Pukała Dyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania.
Główne założenia inicjatywy powstałej przy Instytucie Ekonomii i Zarządzania PWSTE w Jarosławiu w dniu 27 listopada 2013 r. przedstawił tradycyjnie Kierownik Zakładu Organizacji i Zarządzania, dr Andrzej Olak.
Spotkanie zaszczycił Krzysztof Ostafiński z Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. w Warszawie, będący jednocześnie Koordynatorem Projektu Edukacyjnego Nowoczesne Zarządzanie Biznesem.
Rozpoczynając dyskusję, głos zabrał Prorektor ds. Studenckich PWSTE w Jarosławiu, doc. dr Krzysztof Rejman, który zasygnalizował istotę synergii na linii biznes i środowisko naukowe w ramach konieczności upraktyczniania profili kształcenia. Podniesiono problematykę uzawodowienia obszarów studiów i upraktycznienie kształcenia, czyli dopasowania kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku pracy, a także wspomagania kształcenia poprzez wprowadzanie do toku studiów praktyk, staży i warsztatów. Współpraca ze środowiskiem przedsiębiorców otwiera przed pracodawcami możliwość decydowania o kierunkach kształcenia studentów. W związku z powyższym ich reprezentanci mogą mieć wpływ na tworzenie programów kształcenia, proponując przedmioty, przygotowujące merytorycznie absolwentów do podjęcia pracy. Kolejnym elementem spotkania była dyskusja nad możliwościami i barierami współpracy pomiędzy sferami nauki, biznesu i administracji.
Dr Andrzej Olak zreferował propozycję jarosławskiej Uczelni, która obejmowałaby możliwość odbywania praktyk przez zagranicznych studentów w ramach Programu Erasmus+ w instytucjach reprezentowanych przez członków Rady Biznesu. Mówiono o zwiększeniu częstotliwości spotkań oraz intensyfikacji współpracy. Uczestnicy spotkania zostali poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej oczekiwań pracodawców względem przyszłych absolwentów.
Przedsiębiorcom zaprezentowano dalsze propozycje współpracy, obejmujące m.in. uczestnictwo ich reprezentantów w warsztatowych zajęciach ćwiczeniowych dla studentów, jak również perspektywę odwiedzania zakładów pracy, czy współpracujących z Uczelnią instytucji, celem odbywania praktyk zawodowych i umożliwianiu młodzieży obserwacji procesów technologiczno-produkcyjnych.